PETUA, KISAH MISTERI, RENCAH HIDUP & SUKA SUKA

Rabu, 25 Mei 2011

JENAKA 4 : MALU DEN !!!

Satu hari ketika dalam perjalanan balik dari Ipoh , Komeng singgah sekejap di KLCC . Ada sesuatu Komeng nak beli . Ketika sedang mencari barang itu , tiba-tiba perut Komeng terasa memulas . Komeng pun terus bergegas ke tandas yang terdekat .

Dalam tandas itu ada dua bilik air . Komeng pun kunci pintu . Baru saja Komeng duduk , tiba-tiba Komeng terdengar orang dari sebelah bersuara , " Haa , macam mana sekarang ? "
Komeng diam .
" Haa ... macam mana sekarang !" orang itu bertanya lagi .
Komeng bukan suka berbual dengan orang yang dia tak kenal , tapi untuk tidak menghampakannya , Komeng balas juga , " Okey gaklah " Kemudian suara tu bertanya lagi , Kau nak gi mana ni ? "
Komeng mula rasa musykil...tapi Komeng balas , " Aku nak balik Melaka , singgah sini nak beli barang sikit . "
Suara itu bertanya lagi , " Bila kau nak gerak ? " Jawab Komeng , " Lepas aku beli barang sikit , aku caulah ."
Kemudian Komeng terdengar lagi suara orang disebelah itu berkata , " Hei , aku call kau balik lepas ni , tiap kali aku tanya soalan kt kau , budak sengal sebelah aku ni asyik jawab aja !!!"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan