PETUA, KISAH MISTERI, RENCAH HIDUP & SUKA SUKA

Selasa, 6 Disember 2011

JENAKA : 2 X 5

Suatu hari sepasang suami isteri tua pergi ke klinik. Si suami mengadu isterinya diserang penyakit lupa. Doktor pun memegang bahu si isteri, dan bertanya..
" Mak cik..umur mak cik berapa?"
Mak cik itu pun keluarkan jari dan mengira. "21 tahun, doktor," jawabnya.
Doktor tersenyum. Dia bertanya lagi,"Berapa ketinggian mak cik?"
Mak cik itu keluarkan pita pengukur dan mengukyr ketinggiannya. "Dua kaki doktor."

Doktor geleng kepala> Dia menulis sesuatu di atas sehelai kertas, dan menyuruh mak cik itu keluar dulu. Nanti dia akan panggil semula dan berikan ubat. Kemudian doktor itu memanggil lelaki tua tersebut dan berkata....
"Saya tengok isteri pak cik ni dah serius. Ingatannya sudah terjejas teruk. Tapi sebelum saya terangkan lebih lanjut, saya nak tanya dulu, apa nama pak cik?"
"Nama saya ?"
Doktor mengangguk.
Mulut pak cik itu tiba-tiba terkumat-kamit. Setengah minit kemudian, barulah dia menjawab, "Dollah, doktor."

Doktor rasa pelik. Lalu dia Pun bertanya."Apa yang mulut pak cik terkumat-kamit tadi?"
Jawab pak cik tersebut :"Oh...saya nyanyi lagu, "Happy birthday to yau..Happy birthday to you..Happy birthday to......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan