PETUA, KISAH MISTERI, RENCAH HIDUP & SUKA SUKA

Jumaat, 24 Julai 2009

Rahsia Hati...

Tiba-tiba hati aku ni terusik...teringat kenangan pada kisah Hari Raya AidilFitri tahun lepas ( 2008 ). Macam biasa aku balik beraya kt kampung ku yang tercinta kt Kg. Wakaf Che Yeh untuk beraya ngan famili tersayang. Ditakdirkan Allah pada raya ke 4, aku mengalami demam yang sangat teruk dan tekak ku perit sgt. Ingatkn demam biasa so aku tahan kn aje dgn makan Panadol je..tapi pada hari raya ke 6, demam ku masih tak kebah dan makin teruk maka hubby ku pun membawa aku ke Kota Bharu Medical Centre ( KBMC ) dan doktor pakar kat situ mengesahkan aku telah terkena penyakit tonsil yang agak serius jugak dan perlu dibedah.
Aduhhh...aku mmg tak kisah la nk operate tapi bila aku terpandang pada wajah hubby aku...raut wajahnya menunjukkan yg dia sangat bimbang kesihatan ku. Dia cuba kelihatan tenang tapi aku tahu dalam hatinya gelisah dan risau...hubby aku berbincang ngan doktor pasal keadaan aku dan doktor kata..aku perlu di operate tapi kena tunggu tonsil ni mengecut dulu kerana kalau operate jugak akan mendatangkan risiko. Hubby aku memeluk aku dan berkata jgn risau..sayang pasti sembuh, abg akan sentiasa di sisi sayang.. Kemudian hubby aku menguruskan agar aku ditempatkan kat ward Perdana ( kelas satu ), kebetulan aku pemegang medical card MAA..Ya Allah, aku sangat bertuah kerana dipertemukan jodoh dengan dia...Aku stay kt KBMC dalam 5 hari juga, aku dimasukkan air 10 botol dan antibiotik 4 botol..alhamdulillah aku dibenarkan keluar.
Apa yang mengharukan aku adalah sepanjang aku di ward.., hubby akulah yg menguruskan anak2 walaupun mak aku nk jaga tapi dia berkeras untuk membawa anak2 ke hospital agar aku dapat melepaskan rindu pada anak2..hubby aku juga setia menjaga aku ketika aku benar2 tak larat untuk bangun. Dia mandikan aku, dia tukar pakaian ku, sikatkan rambutku dan dia juga yg bedakkan aku..terima kasih darling...sayang benar2 menghargai pertolongan dan kasih sayang abang. Tiap2 malam hubby aku tidur di hospital menemani aku tapi anak2 mak aku datang amik bawa tidur kt rumah. Mak aku kesian kn hubby aku..penat menantu mak..hehehe
Alhamdulillah, kini semuanya selamat walaupun aku belum operate kerana aku pun takut gak nak operate sebenarnya...hehehe. Cuma sekurang2nya aku ada pengalaman merasai duduk dalam KBMC, dan yang paling penting kehadiran orang yang tercinta di sisi. Selain ibubapa ku, dia lah segala2nya bagiku di dunia ini.
Aku sebenarnya bukan nak menjaja kisah romantik aku dan hubby tapi hati ini terusik sangat apabila aku ada terdengar kononnya hubby aku ni seorang yang tidak bertanggugjawab dan hanya harapkan hasil titikpeluh isteri iaitu aku. Difitnahkan juga bahawa hubby aku ini kononnya macam MR MAMA....salah ke kalau seorang suami itu menolong isterinya dalam menguruskan rumahtangga...? Aku amat sensitif sekali dengan kenyataan itu dan kenyataan itu pula dari kawan ku sendiri... Ini adalah fitnah dan fitnah ini boleh menjatuhkan maruah hubby aku. Kenapalah manusia itu suka bercakap belakang, membuat fitnah dan iri hati melihat kejayaan orang lain.

Sepatutnya kita harus muhasabah diri kita..kenapa orang itu boleh berjaya dalam hidup dia dan kenapa kita tidak boleh.Tapi itu hak individu tapi tolonglah...tolong jangan nak buat fitnah dan membuka aib orang kerana itu amatlah berdosa besar.. Aku dengar macam2 cerita dia dok sebarkan pasal keburukkan bukan hal aku shj tapi orang lain juga. Yang menghairankan aku...apa yang dia dapat dengan dia buat macam ni...? Harap sangat individu itu sedar sebelum terlambat. Nasihat percuma dari aku : Jaga Kain Sendiri, Jangan Kain Kita Tu Dah Koyak Tapi Dok Sibuk Intai Kain Orang Lain...

1 ulasan:

  1. bestnye luahan smbil dgr lgu mdayu....
    huhuhu...sapakah gerangan manusia yg sungguh durjana tue???

    BalasPadam